Du får succes med branding, når kundernes forventninger og følelser stemmer overens med det, du står for. Det defineres ved udtrykket ”What you see is what you get”. En stærk og gennemarbejdet branding skærer igennem støj og taler direkte til din ideelle kunde, så de rent faktisk ønsker at købe hos dig!
Men husker du at tilpasse din branding, i takt med de forandringer der er sket i din virksomhed?
Hvis ikke du selv former eller styrer det, vil markedet gøre det for dig. Ønsket er at finde det nøjagtige brand, hvor der er overensstemmelse mellem din virksomheds kompetencer, kommunikationen og værdier.
Jeg startede selv som freelancegrafiker. I dag har jeg en partner og 2 ansatte. Den udvikling har betydet, at vi i dag er et full-service marketingbureau, som kan løfte større projekter, da vi har tilføjet flere kompetencer in-house. Derfor har vi selv været igennem møllen: ændret logodesign, lavet ny papirlinje, ny hjemmeside og ændret den måde, vi omtaler virksomheden på, når vi er ude at præsentere os selv. [Opdateret har vi fra 2020 også ændret navn – og selvfølgelig også hele det grafiske udtryk osv. Nu er vi, som du kan se, Facon!]




Skal du rebrande din virksomhed? Er du i tvivl?
Her er 14 spørgsmål, som kan hjælpe dig til at svare på, om rebranding er løsningen for din virksomhed.
- 1. Har din virksomhed forandret sig siden opstart?
- 2. Har markedet ændret sig siden opstart, på en måde som har indflydelse på vækstpotentialet?
- 3. Har kundegruppe ændret sig?
- 4. Hvem er din præcise målgruppe?
- 5. Har målgruppens behov ændret sig
- 6. Hvorfor skulle nogen interessere sig for dit brand?
- 7. Følges den angivne brandretning?
- 8. Hvis du skulle starte din forretning i dag, vil din nuværende brandingprofil være den løsning, som du ville ende med at bruge?
- 9. Er brandet ude af trit med tidens behov og ønsker?
- 10. Fortæller brandet en forkert eller gammel historie?
- 11. Vil den nuværende løsning være holdbar de næste 5 eller 10 år?
- 12. Hvad og hvem ønsker vi fremadrettet at formidle til?
- 13. Hvilke problemer skal rebrandingen løse?
- 14. Er målet for rebrandingen en revolutionerende milepæl og i så fald hvilket mål?
Rebranding af Homatic
Samskabelse er et vigtigt nøgleord hos Homatic Engineering, fordi det allerede gennemsyrer virksomhedens kultur, både i ledergruppen og hos medarbejderne. Målgruppen interesserer sig for det gode og konstruktive samarbejde.
Her er et værdi-match, dvs. en værdi, som både er vigtig for virksomheden, men også for målgruppen. Derfor har vi fremtonet samarbejdet, dialogen og samskabelsen med kunden i Homatic Engineerings nye visuelle og skriftlige kommunikation. [De har i 2020 lanceret en ny hjemmeside, men ud fra logoet, vi lavede til dem.]
Homatics gamle logo og hjemmeside


Homatics nye logo og hjemmeside

