Living Coral er det nye sort. Eller i hvert fald årets farve 2019, kåret af eksperterne hos The Pantone Color Institute. Det er en koral med gylden undertone.
Måske er det bare navnet, men farven leder tankerne mod varmere, tropiske himmelstrøg og smukke dykkeroplevelser i koralrevene. Og farven er ikke bare grebet ud af det azurblå vand. The Pantone Color Institute laver hvert år en dybdegående analyse af trends, mode, design, kunst, indretning, kultur og meget mere. Alt sammen for at vælge netop dén nuance, som globalt set repræsenterer år 2019. Og det blev for i år: Living Coral.
Du kan bruge årets farve i din markedsføring!
Den giver liv og energi, men med en blød, varm kant. Det er sådan, du kan bruge Living Coral; til at give kant og skabe opmærksomhed om visse elementer. Selvfølgelig skal du være tro mod dig selv og dit brand – Living Coral skal være et supplement. Læseren vil ubevidst genkende farven, fordi den kommer til at blive brugt indenfor alle brancher, som har at gøre med æstetik. Derfor kan du signalere, at du er up-to-date, og måske tiltrække flere kunder, fordi du matcher tidens udtryk.
Pantones fem farvepaletter
Pantone præsenterer i år fem paletter, som du kan lade dig inspirere af, når du vil bruge Living Coral:
Focal point, hvor koralfarven løber med opmærksomheden og giver liv til de afdæmpede naturfarver:

Shimmering sunset med smukke, varme farver som en solnedgang over det azurblå vand:

Sympatico, som har et internationalt sigte med forskellige bløde, gyldne hudfarver:

Trippy, en farvepalet med vilde, glade farver, som signalerer sjov og spontanitet:

Under the Sea tager os tilbage til det tropiske tema med et dyk ned i forskellige undervandsfarver:

Du kan gå i gang med eksperimenterne allerede nu, koden er 16-1546 eller RGB 250 114 104. Vi giver også gerne vores bud på, hvordan Living Coral passer sammen med dit brand.
Kontakt mig på 40 63 22 13, hvis du vil høre mere eller booke et møde.