Hvad er branding?
Få succes med branding
Fremstå troværdig med en rød tråd i dit materiale
Differentier dig fra konkurrenterne
De potentielle kunder er vidt forskellige, og de forventer at få at vide, hvorfor de skal bruge netop dine produkter og ydelser, før de lægger en eneste krone i dit kasseapparat. Kunderne tiltrækkes af tryghed, genkendelighed og ved at kunne identificere sig med de problemer, du kan løse for dem. Er du tydelig over for dine kunder, har de lettere ved at vurdere, at de er kommet det rette sted hen.
Enkelt sagt hjælper Facon dig med at få defineret dine værdier og dine kernekompetencer samt at give et reelt overblik over dit forventede og dit potentielle udbytte.
Enhver virksomheds brandværdier defineres ud fra:
- Kernekompetencerne og værdien af produktet og ydelserne – eller services
- Virksomhedens værdier og brandværdier
- En præcisering og tydelig – men ikke entydig – definering af målgrupper og segmenter
- Kundernes behov, ønsker, værdier og identiteter

Branding overføres til dine medier
Når vi har defineret din virksomheds brandværdier, udvikler vi – i samarbejde med dig – dit firmas koncept. Facon starter med at omsætte brandværdierne til et synligt og nemt identificerbart resultat ved at designe dit logo. Herefter sætter vi markedsføringsmaterialerne op, således at der er en rød tråd i alt lige fra logo, tekster, hjemmeside, tryksager, brochurer og messematerialer til annoncer og reklame på din firmabil og den gratis kuglepen, som du giver dine kunder.
Det centrale for forståelsen af branding, er, at god, effektiv og succesfuld branding handler om at skabe sammenhæng mellem de værdier, følelser, forventninger og mål, som dine kunder har og den profilering af din virksomhed, som du kan stå inde for. Med andre ord den identitet, som du ønsker, at dit firma skal have. Det sættes på spidsen, når vi præciserer, hvorledes lige netop din virksomhed skiller sig ud fra mængden. Den differentiering handler aldrig om at konkurrere på prisen. Alle vil jo gerne være så billige som muligt, samtidig med at de tjener så mange penge som muligt. I stedet for handler det om, hvordan kunden opfatter din virksomhed, og om hvorvidt der er sammenhæng mellem kundens forventninger til din forretning og din virksomheds profil. Her er målsætningen en sammenhæng mellem USP, der står for “Unique selling Propositon”, og ESP, der står for “Emotional Selling Proposition”.
Hos Facon laver vi en samlet, effektiv og synlig strategi for dig og din virksomhed, således at der er overensstemmelse mellem din virksomheds identitet, kommunikationen og dine brandværdier. Således skabes et stærkt brand, hvor kundernes forventninger og følelser stemmer overens med det, du står for. Det defineres ved udtrykket ”What you see is what you get”. Vi skal undgå at skuffe kunderne, da de tilfredse og glade kunder kommer igen. Det har altid været meget nemmere at sælge til sine nuværende kunder end det er at finde nye kunder. Hos Facon kan vi hjælpe dig med begge dele.